Wednesday, February 25, 2009

Viata in rate...

"Am de platit rata la masina, intretinerea, am de citit apometrele din baie si bucatarie. Am de citit repartitoarele de caldura de la sase calorifere. Ma tarasc in genunchi cu lanterna intr-o mana si cu formularele in cealalta. E ultima zi. Din punct de vedere al facturilor, in fiecare zi e ultima zi.Astazi a venit factura pentru telefonul fix, maine pentru cel mobil. La plata abonamentului la cablu am stat o ora in frig. Era o coada de 50 de persoane. Tipii de la cablu vor sa dezvolte reteaua si nu sunt in stare sa stranga banii intr-un mod civilizat.In plus, am de platit ratele la cumparaturile prin credit. Inca nu am rata la casa. Visez la una, dar mi-e teama de birocratie si de stresul de noi facturi.Viata mea se desfasoara in rate. Ma uit la televizor si ma gandesc ca, daca nu platesc, vin oamenii in combinezoane si ma lasa fara televizor de Sarbatori. Ma urc in masina si-mi amintesc ca pe 26, negresit, trebuie sa platesc rata daca vreau sa mai am masina.Ma gandesc sa infiintez o asociatie care sa lupte cu toate institutiile care emit facturi. Sa se stabileasca o singura zi pe luna in care se pot trimite si o singura zi de plata. Doua zile pe luna. Nu cred ca voi avea succes.Imprumuturile si facturile sunt inventii diabolice. Nu ai cum sa renunti la slujba pentru ca vine peste tine valul de hartii si te ingroapa, ajungi la faliment. Asa ca tragi cu dintii. Nu poti sa te certi cu partenerul de viata, o eventuala separare aduce spectrul saraciei pentru amandoi. Factura este elementul fundamental al stabilitatii familiei.Cred ca intreaga morala a lumii moderne se reduce la obligatia de a plati ratele. Cei mai mari dusmani ai capitalismului sunt cei care nu iau credit si cei care nu-si platesc facturile.Intre doua rate apuc sa citesc „Codul lui Da Vinci”, pe care ar fi trebuit sa-l iau tot in rate, la cat costa. Ma plimb prin parc, beau un cappuccino, ma uit la televizor, dorm si vin la birou.Unii ar putea spune ca duc o viata plictisitoare, dar nu am timp sa-mi dau seama de acest lucru. Ma gandesc la rate. Sunt fericita ca sunt sanatoasa si inca le pot plati."

No comments: